استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک

کارت گرافیکی چیست؟

کارت گرافیکی یا همان واحد پردازش گرافیکی به اختصار GPU نامیده می­شود و در مواقعی تحت عنوان VPU واحد پردازش بصری عنوان می­شود.کارت گرافیک وظیفه رندرینگ یا نمایش تصاویر بر روی صفحه نمایشگر در کامپیوتر­ها و همچنین لپ تاپ،اسمارت فون و سایر گجت­ها را بر عهده دارد. کارت گرافیک قسمت­های مختلفی دارد یک کارت گرافیک پیشرفته شامل یک برد با مدار چاپی به همراه حافظه و یک پردازنده اختصاصی می­باشد که همان GPU است. کارت­های گرافیکی در واقع به مقدار قابل توجهی میزان وذحجم عملیات مربوط به پردازنده اصلی کامپیوتر را کاهش می­دهند. و این امر کمک بسیار زیادی به عملکرد کلی سیستم و افزایش سرعت در کامپیوتر­های امروزی خواهد کرد.تاثیرگذارترین قسمت در عملکرد کلی یک کارت گرافیک تراشه مرکزی آن یا GPU است. وظیفه تولید و ساخت تراشه­های گرافیکی را دو شرکت بزرگ و عمده   AMDو  nVIDIA بر عهده دارند و کارت گرافیک­های Gforce از محصولات این دو شرکت بزرگ می­باشد.  از قسمت­های مهم در عملکرد کارت گرافیک حافظه به کار رفته در آن می­باشد که باعث بهبود کیفیت آن نیز می­شود. بیشتر کارت­های گرافیکی در ظرفیت  1 گیگابایت تا 12 گیگابایت ساخته و به بازار عرضه می­شوند.کارت­های گرافیکی هم دارای حافظه اختصاصی در ساختار خود هستند هم می­توانند از حافظه RAM اصلی کامپیوتر به عنوان حافظه به اشتراک گذاشته شده استفاده بکنند.

کارت گرافیک چه نقشی در ماینینگ دارد؟

ماینینگ با واحد پردازش گرافیکی (Graphics Processing Unit) که به اختصار GPU نامیده می­شود که همان کارت گرافیک می­باشد و شامل حل مسائل پیچیده ریاضی وپازل­ها برای افزودن اطلاعات مربوط به تراکنش ارز دیجیتال در دفتر کل توزیع شده یا بلاکچین آن ارز با استفاده از کارت گرافیکی می­باشد. در واقع ماینیگ با  GPU یعنی استفاده از توان محاسباتی یک کارت گرافیکی برای هش کردن اطلاعات موجود در یک بلاک از یک بلاک چین مشخص. هش کردن یا هشینگ (Hashing) فرآیندی است که در آن تولید یک مقدار یا مقادیر از یک رشته نوشته با استفاده از توابع ریاضی صورت می­گیرد. کارت­های گرافیکی به گونه ای طراحی می­شوند که قادر به انجام محاسبات بسیار پیچیده و درهم؛ بازی­های کامپیوتری هستند و می­توان از قابلیت آن­ها برای محاسبه هش بلاک در فرآیند ماینینگ استفاده کرد.

خرید کارت گرافیک برای ماینینگ ارز دیجیتال

برای شروع استخراج با کارت گرافیک طبیعتا نیاز به چندین کارت گرافیک دارید و با تعداد محدود نمی توان انتظار سودآوری چندانی داشت و به نوعی نرخ بازگشت سرمایه شخص شاید چندین سال نیز طول بکشد. شرکت های مختلفی در زمینه تولید کارت گرافیک فعالیت می کنند اما بهترین مدل های که تاکنون تولید شده است مربوط به محصولات شرکت NVIDIA و AMD می باشد که در این زمینه از غول های دنیا محسوب می شوند.

مهم ترین نکته ای که باید در زمان خرید کارت گرافیک در نظر داشته باشید توان پردازشی یا هش ریت آن می باشد. هر مدل دارای هش ریت متفاوتی بوده و شما باید به دنبال گزینه ای باشید که در این زمینه توان بالایی دارد.همچنین توجه داشته باشید که ظرفیت کارت گرافیک به هیچ وجه کمتر از 4 گیگ نباشد و سعی کنید از ظرفیت های 8 گیگ و بالاتر از آن استفاده کنید.

جهت تهیه و تنظیم VPS VPN با ip ثابت روی مودم یا دستگاه خود با ما درتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید