کیل سوییچ (kill-switch)

ویژگی های کیل سوئیچ (kill-switch) چیست؟

کیل سوئیچ یکی از مهمترین ویژگی های هر سرویس V-P-N که امنیت شما رو بسیار بالا میبره kill-switch هست، کیل سوئیچ از لو رفتن آیپی آدرس واقعی شما در فضای مجازی جلوگیری میکند؛ به عنوان مثال گاها ممکن است هنگام وب گردی اتصال شما به اینترنت قط شده و آیپی آدرس واقعی شما برای وبسایت میزبان نمایش داده شود.

این ویژگی مناسب چه افرادی هست؟

امروزه بسیاری از سایت های مطرح هستند که ایران رو تحریم کرده اند، به عنوان مثال وبسایت بایننس (Binance) یک صرافی جهانی است که میلیون‌ها کاربر از سراسر جهان دارد و بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال در آن خرید و فروش می‌شود یا اگر برای استفاده سرویس دهنده کارت های اعتباری (پی پال و..) مطمئن شود که شما از آیپی ایران و این لوکیشن برای استفاده از خدمات وبسایتشون استفاده میکنید به احتمال زیاد حساب شما را مسدود میکند؛ با این وجود اگر زمان استفاده از این سرویس و سایر سرویس های مشابه اتصال شما قطع شود آیپی آدرس واقعی شما به سرور این سایت ها ارسال نمیشود.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی مانند یک کامپیوتر است که تمام داده های شما را نگهداری می کند. در واقع یک سرور مجازی بخشی از یک سرور کامل است که با فناوری مجازی سازی به بخش های مختلف با اهداف و همچنین مقاصد مختلف تقسیم شده است. قابلیت کیل سوییچ در سرور مجازی به ثبات آی پی کاربر کمک می‌کند و باعث می‌شود در صورت قطع و وصل شدن اینترنت، همواره آی پی شما ثابت و ایمن بماند.

از ویژگی های سرور مجازی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آی پی ثابت و مختص یک کاربر
  • قابلیت کیل سوییچ ایمن
  • قابلیت نصب سیستم عامل و نرم افزار های مورد نیاز خودتان
  • دسترسی به منابع مستقل
برای خرید روتر اکسس پوینت میکروتیک مدل Hap Lite 941 روی عکس کلیک کنید

کیل سوییچ در سرور مجازی چیست؟

کیل سوویچ در واقع یک مکانیزم برای توقف عملکرد یک سرور یا برنامه است که از در معرض خطر قرار گرفتن کل آن سیستم جلوگیری می‌کند.

به زبان ساده تر، حتما برایتان پیش آمده که وقتی در حال وبگردی بوده اید اینترنت شما قطع شده، در این حالت آدرس واقعی آی پی شما آشکار میشود؛ یا زمانی که اتصال شما به vpn  قطع میشود نیز آی پی واقعی شما نشان داده می شود. کیل سوییچ در سرور مجازی قابلیتی است که باعث میشود تنها زمانی که شما به سرور مجازی متصل هستید، وبسایت ها برای شما بارگذاری شوند و زمانی که به سرور متصل نیستید، آی پی شما را مخفی نگه داشته و اینگونه شما در امان هستید!

اهمیت قابلیت کیل سوییچ برای بایننس چیست؟

از آنجایی که بسیاری از سایت ها و صرافی های بین المللی مانند بایننس ایران را تحریم کرده اند، شما برای فعالیت در این سایت ها نیاز به تغییر دادن آدرس آی پی خود دارید. در این صورت اگر اتصال اینترنت یا vpn  شما قطع شود، آی پی واقعی شما برای سایت میزبان نشان داده می شود.

اهمیت این مسئله زمانی بیشتر می شود بخواهید با سایت صرافی هایی مانند بایننس یا بیتمکس کار کنید. این سایت ها به تغییرات آدرس آی پی به شدت حساس هستند و اگر متوجه تخلف در این باره شوند حساب کاربر را مسدود میکنند؛ اینگونه شما به خدمات وبسایت و حتی سرمایه خود دسترسی نخواهید داشت. پس قابلیت کیل سوییچ در سرور مجازی بسیار اهمیت دارد چون حتی درصورت قطع اتصال از آدرس ای پی شما محافظت می‌کند.

جهت تهیه و تنظیم VPS VPN با ip ثابت روی مودم یا دستگاه خود با ما درتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید