صرافی بایننس چیست ؟

باید بگم که صرافی Binance در حال حاضر بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در دنیا بوده و روزانه میلیون ها معامله ارز های دیجیتال از طریق این صرافی انجام میشن. تاسیس این صرافی ارز دیجیتال به سال 2017 بر میگرده و مدیر عامل این صرافی هم شخصی بنام چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) هستش که همه این شخص رو با نام آقای ژائو می شناسن. آقای ژائو قبل از تاسیس بایننس، شرکت فیوژن سیستم (Fusion System) رو راه اندازی کرده بوده که در زمینه ارائه راه حل های مبتنی بر فناوری اطلاعات در حوزه مالی فعالیت داشته و در حوزه ارزهای دیجیتال همه اونو با نام سی زی (CZ) می شناسن.

در حوزه ارزهای دیجیتال دو دسته صرافی داریم. یک دسته از صرافی ها خودشون مستقیم ارزهای دیجیتال را به کاربران و خریداران میفروشن. این صرافی ها در زمان فروش ارز دیجیتال توسط کاربران هم خودشان از اونها ارز دیجیتال میخرن. دسته دیگه صرافی ها مانند یک دلال عمل میکنن و خودشون خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو انجام نمیدن بلکه خریدارها و فروشنده ها رو در پلتفرم خودشون دور هم جمع میکنن و برای یک خریدار، فروشنده متناسب با پیشنهاد خریدش و برای فرشنده بهترین خریدار متناسب با پیشنهاد فروشش رو پیدا کرده و در ازای معامله ای که صورت میگیره از دو طرف معامله مقداری کارمزد دریافت میکنه. صرافی بایننس در دسته دوم صرافی هایی که معرفی کردیم قرار میگیره و خریداران و فروشندگان ارزهای دیجیتال رو در سراسر دنیا دور هم جمع میکنه و معامله هاشون رو با هم اوکی میکنه و در ازای این کار کارمزد خودش رو میگیره.

مزیت های صرافی Binance چیست؟

1. داشتن اپلیکیشن موبایلی برای کاربران موبایل

2. دارای دو کیف پول اختصاصی و امن

3. بالا بودن حجم بالای معاملات از طریق این صرافی

4. پشتیبانی از بیش از 500 ارز دیجیتال

5. بالا بودن تعداد کاربرهای فعال

6. مجهز بودن به انواع روش های ترید 

7. مجهز به سیستم احراز هویت دو عاملی

8. ارائه ارز دیجیتال بومی 

9. کارمزد کم تراکنش ها

معایب صرافی Binance چیست؟

1. تحریم کاربرهای ایرانی

شاید خود صرافی این رو برای خودش عیب ندونه و خب مجبوره از قوانین بین المللی تبعیت کنه ولی خب ما اون رو بعنوان یک عیب می شناسیم. تمامی کاربرهای ایرانی که با این صرافی هم فعالیت میکنن مجبورن از VPN با آی پی ثابت یا VPS استفاده کنن تا از طرف صرافی شناسایی نشن. در صورت شناسایی شدن هم صرافی به شما یک فرصت یک هفته ای میده تا سرمایه خودتون رو از صرافی خارج کنین و دیگه اجازه هیچ گونه فعالیتی بهتون بعنوان یک کاربر رو نمیده.

یکی از مواردی که در بالا بهش بطور خلاصه پرداختیم و سر تیتر اکثر محافل خبری داخل کشور هم درباره صرافی Binance هستش اینه که صرافی بایننس برای ادامه فعالیت خودش در سطح بین المللی مجبوره که از قوانین کشور ایالت متحده امریکا پیروی کنه. هممون میدونیم که در مباحث بین المللی مخصوصا حوزه مالی کشورمون کلا تحریم بوده و بایننس هم اجازه فعالیت به هیچ کاربری رو که با ای پی ایران اقدام به ثبت نام در این صرافی کنه نمیده. اگه با این صرافی کار کنین و بایننس بنا به هر دلیلی به هویت ایرانی شما پی ببره در اولین اقدام حساب تون رو مسدود میکنه و کاری که شما باید بکنین، این هستش که با قسمت پشتیبانی بایننس در تماس باشین و بهشون بگین که من از این قضیه اگاه نبودم که بعنوان یک ایرانی نمیتونم با بایننس ترید ارزهای دیجیتال رو انجام بدم. صرافی هم پس از بررسی درخواست شما فرصت یک هفته ای بهتون میده که دارایی خودتون رو از صرافی خارج کنین. بعد اون هم نمیتونین کلا با اکانت خودتون با این صرافی فعالیت داشته باشین.

تحریم کاربرهای ایرانی توسط صرافی بایننس

بهترین راه برای اینکه بتونین با این صرافی ترید داشته باشین اینه که اولا از یک وی پی ان ثابت استفاده کنین که موقعیت جغرافیایی شما رو به بایننس اشتباهی بده و بایننس متوجه نشه که دارین از ایران با این صرافی کار میکنین. گزینه بعدی اینکه در موقع ثبت نام صرافی Binance از شما شماره تلفن هم میخواد و باید حواستون باشه شماره تلفن با کد +98 رو به هیچ وجه داخل سایت ثبت نکنین. هر چند امروزه اقدامات سختگیرانه صرافی خیلی بیشتر تر شده و کار رو برای کاربرهای ایرانی خیلی سخت تر کرده.

جهت تهیه و تنظیم VPS VPN با ip ثابت روی مودم یا دستگاه خود با ما درتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید