کاربرد پورت USB مودم

1) اشتراك گذاري پرينتر در شبکه

اگر پرينتري داريد كه همزمان چندین دستگاه از آن استفاده میکنند، مي توانيد از طريق پورت USB آن را به مودم وصل كنيد و پس از انجام تنظيمات لازم همه ي دستگاه ها از آن استفاده كنند.

ديگر نياز نيست كه پرينتر را به يك كامپيوتر وصل كنيد و از طريق آن پرينت بگيريد، ضمن اين كه براي پرينت يك فايل از روي تبلت يا موبايل نيز با وجود پورت USB نیازی به انتقال اطلاعات به کامپیوتر نیست؛ مي توانيد با هر دستگاهی كه از طريق شبكه ي LAN به مودم وصل است مثل كامپيوتر، يا دستگاه هايي كه از طريق شبكه ي وايرلس به مودم متصل‌اند مثل گوشي و تبلت به راحتي از فايل هاي مورد نظرتان پرينت بگيريد.

 2)تامین کردن شارژ مورد نیاز دستگاه های الکترونیکی مانند گوشی

در شرایطی که دستگاه الکترونیکی شما نیاز به شارژ کردن دارد، به راحتی میتوانید با استفاده از کابل های دارای پورت USB دستگاه خود را شارژ کنید.

 3)اشتراك فايل ها در شبكه

با اتصال هارد یا فلش خود از طريق پورت USB به مودم، مي توانيد اطلاعات موجود روي هاردتان را با تمام سيستم هاي درون شبكه به اشتراك بگذاريد.

با وجود اين امكان، ديگر نياز نيست براي استفاده از ساير فايل هاي روي هاردتان حتماً هارد را به كامپيوتر متصل كنيد بلكه همه ي دستگاه هاي متصل به مودم مي توانند به محتويات هارد دسترسي داشته باشند.

4)استفاده از دانگل های 3G / 4G

فرض کنید به سفر رفته‌اید و اینترنت ADSL در اختیار ندارید. حال اگر یک دانگل 3G / 4G با درگاه USB داشته باشید می‌توانید آن را به لپ‌تاپ خودتان متصل کنید. در این صورت لپ‌تاپ شما با استفاده از ارتباط 3G به اینترنت متصل می شود؛ اما اگر چند لپ‌تاپ و یا گوشی هوشمند داشته باشید چطور؟ در آن صورت اگر دانگل 3G / 4G را به مودم متصل کنید، همه دستگاه‌هایتان می‌توانند مانند وقتی که از اینترنت ADSL استفاده می‌کنید به مودم متصل شده و از اینترنت استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید