خطوط PCM

خط PCM به چه معناست؟

شرکت مخابرات گاهی برای صرفه جویی در هزینه ها به جای استفاده از کابل های گران قیمت مسی  از این سیستم استفاده می کند. در نقاط پرتراکم که هر زوج سیم ظرفیت بالایی از خطوط را انتقال می دهند در سمت مشترک یک دستگاه PCM استفاده شده و خطوط را به صورت مجزا به مشترکان می رساند.

به این ترتیب چند خط تلفن با یک سیم تلفن منتقل می شوند و قبل از رسیدن به مقصد توسط این دستگاه جداسازی می شوند. این صرفه جویی برقراری ارتباطات اینترنتی را با دشواری روبرو کرده و امکان ارائه خدمات اینترنت پر سرعت را غیر ممکن می کند.

عبارت PCM مخفف Pulse Code Modulation بوده و دستگاهی است که ظرفیت خطوط را افزایش می دهد. به این ترتیب همانطور که گفته شد ظرفیت هر خط به چند کاربر اختصاص داده می شود.

خطوط PCM بواسطه ماهیت انتقال و دیوایس هایی که مورد استفاده قرار می گیرند بعضا دچار قطعی هایی می شوند
به همین واسطه مشتریکنی که از این خطوط استفاده می کنند بعضا قطع شدن تماس در حینن مکالمه و نداشتن بوق در زمان هایی خاطره ای بد و تجربه ای نه چندان خوب را از این خطوط دارند.
همچنین روی خط PCM سرویس های نظیر ADSL در اختار مشترکین قرار نمی گیرد.

خط PCM چه مشکلاتی دارد؟

این خطوط کیفیت بسیار پایینی دارند و نویز آن بسیار بالاست و ارتباط را بی کیفیت و همراه با خش می کند.این ایرادات در صدای منتقل شده به خوبی آشکار است. خط PCM امکان استفاده از ظرفیت های آزاد سیم را از میان می برد. انتقال همزمان دیتا هم در این خطوط وجود ندارد.

به همین دلیل برقراری ارتباطات اینترنت پر سرعت هم از طریق این خطوط غیر ممکن خواهد بود.

مشترکانی که از سیستم تلفن سانتران و فکس استفاده می کنند هم با این خطوط به مشکل بر می خورند.

چطور مشکلات خط PCM را کاهش دهیم؟

برای حل این مشکل کافی است درخواست اینترنت پر سرعت خود را از طریق مخابرات انجام دهید شرکت مخابرات برای افرادی که از این شرکت خدمات اینترنت پر سرعت دریافت کنند سیم کشی مجدد انجام داده و مشکل سرعت اینترنت در اغلب اوقات به شکل محسوسی از میان خواهد رفت.

دلیل مشکلات پیش آمده برای خط PCM این است که برای ارتباطات آنالوگ طراحی شده اند و برای خطوط دیجیتال در نظر گرفته نشده اند.

خط PCM در کجاها استفاده می شود؟

معمولا این خطوط در مناطق پرجمعیت شهری که نیاز به اشتراک های متعددی دارد مورد استفاده قرار می گیرد.دیده شده در موقعیت هایی که تعداد مشترکان هم بسیار زیاد است به جای سیم کشی های طولانی و گران قیمت از خط PCM استفاده شده است.این شیوه کابل کشی مدت هاست در مناطق دیگر جهان محدود شده و کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید