تنظیم مودم تی پی لینک TPLINK MR200 v5

میتوانید این آموزش را در کانال یوتیوب ما تماشا کنید. بعد از روشن کردن فیلتر شکن (VPN) روی تصویر زیر کلیک کنید.

برای کانفیگ کردن مودم TP-Link MR200 V5ابتدا آی پی (۱۹۲.۱۶۸.۱.۱)را در نوار آدرس خود تایپ نمایید سپس یوزرنیم که به صورت پیش فرض admin با حروف کوچک میباشد را وارد نمایید. 1)در این قسمت یوزرنیم جدید باید وارد کنید. 2)یوزرنیم انتخاب شده را تکرار کنید.

اگریوزرنیم حرف +کارکتر + عدد باشد خانه High زرد می شود. و اگر حرف + عدد باشد Middle خانه به رنگ زرد در می آید.

Time Zone را بر روی تهران تنظیم کنید.و سپس بر روی Next کلیک کنید.

به دلیل اینکه این دستگاه از همه اپراتور ها پشتیبانی می کند و از هر کدام اپراتور های رایج کشور برای دسترسی به اینترنت که استفاده کنید به صورت اتومات اسم اپراتور نمایان می شود و نیازی به تغییر ندارد.با کلیک برروی Next از این صفحه بگذرید.

برای تنظیم شبکه 5\2.4 گیگاهرتز تیک Smart Connect را غیر فعال کنید.2) تنظیمات مخصوص شبکه 2.4 گیگاهرتز هست که می توانید نام کاربری و رمز عبور مورد نظر را وارد کنید.3)تنظیمات مخصوص شبکه 5 گیگاهزتر هست که می توانید نام کاربری و رمز عبور مورد نظر را وارد کنید. در نهایت برای ذخیره تنطیمات بر روی Next کلیک کنید.

این صفحه نشان می دهد که تنظیمات انجام شده.پس برای روی Next کلیک کنید.

تنظیمات و تغییراتی که انجام دادید را به صورت کلی نشان می دهد. بعد از اطمینان از بر روی Next کلیک کنید.

برای به پایان رساندن تنظیمات اولیه بر روی Finish کلیک کنید.

می توانید یک نمای کلی از منوی Basic ببینید.

از منوی Basic گزینه Internet را انتخاب کنید.1) connected به این معنی هست که اتصال به اینترنت به درستی انجام شده. 2)تیک Mobaile Data حتما روشن باشد . 3) از منوی Network Mode می توانید انتخاب کنید که از شبکه 3G یا 4G و یا بهترین حالت خودش 4G Preferred استفاده کنید. برای ذخیره بر روی Next کلیک کنید.

از منوی Basic گزینه 1,2) Wireless می توانید نام کاربری و رمز عبور مخصوص هر شبکه را تغییر دهید . با فعال کردن تیک Hide SSID برای هر شبکه نام کاربری WiFi برای دستگاه دیگر مثل موبایل ها و کامپیوتر ها پنهان می شود. برای ذخیر تنظیمات بر روی Save کلیک کنید.

از منوی Advanced گزینه Operation می توانید انتخاب کنید که از دستگاه به صورت روتر استفاده کنید. زمانی که یک کابل از پورت 4 ( پورت WAN ) مودم MR200 به مودم دیگری وصل کنید در این حالت می توانید از دستگاه به صورت گسترش دهنده و یا روتر استفاده کنید . هر انتخابی که داشتید در نهایت گزینه Save کلیک کنید.

از منوی Advanced و از زیر مجموعه Network گزینه PIN Management را انتخاب کنید. 1) Sim Card Status حتما در حالت Ready باشد. 2)گزینه PIN Check Enabled بر روی OFF تنظیم شود . در صورتی که در ON بود سیم کارت روی یک گوشی بگذارید و پین سیم کارت را غیر فعال کنید. بر روی Save کلیک کنید.

از منوی Advanced و از زیر مجموعه Network گزینه Data Settings را انتخاب کنید. 1) Data Limit فعال باشد.2) برای محدود کردن حجم مصرفی کاربران است . پس از تنظیمات انجام شده بر روی Save کلیک کنید.

از منوی Advanced و از زیر مجموعه Wireless گزینه Wireless Settings را انتخاب کنید و Channel را بر روی 6 یا 11 قرار دهید.بعد بر روی Save کلیک کنید .

از منوی Advanced و از زیر مجموعه Wireless و گزینه Advanced Settings را انتخاب کنید.برای جلوگیری از هک شدن تیک Enable را برای WPS فعال کنید. و بعد Save را انتخاب کنید .

از منوی Advanced و از زیر مجموعه NAT Forwarding گزینه DMZ را انتخاب کنید 1) برای استفاده انتقال تصویر تیک Enable را فعال کنید. 2) آدرس IP مورد نظر را وارد کنید و بعد بر روی Save کلیک کنید.

در صورت نیاز جهت تنظیم مک آدرس و بالا بردن سطح امنیت مودم تنظیمات زیر را انجام دهید.

برای فعال کردن MAC از منوی Advanced و از زیر مجموعه Security گزینه Access Control را انتخاب کنید.1,2) تیک Access Contorl و WhitList فعال باشد .3) برای ذخیره روی Save کلیک کنید. 4) برای وارد کرد MAC دستگاه های مورد نظر بر روی ADD کلیک کنید 5)سپس اسم دستگاه و MAC را وارد کنید 6) روی Save کلیک کنید. در نهایت برای دخیره تمام این مراحل روی Save شماره 3 کلیک کنید.

از منوی Advanced و از زیر مجموعه System Tools گزینه Backup&Restore را انتخاب کنید . با کلیک بر روی Factory Restore مودم به تنظیمات کارخانه بر می گردد.

در صورت بروز مشکل و عدم توانایی در راه اندازی با واحد فنی تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید