بهترین اینترنت برای گیم

اگر تمایل به بازی کردن با کامپیوتر یا کنسول همچنین گوشی های هوشمند هستید. جالب است بدانید منحصر به فرد ترین بخش بازی قسمت بازی های آنلاین می باشد. برای گیمینت ها اینترنت پر سرعت و کیفیت مطلوب بدون قطع شدن یکی از مهم ترین نیاز ها می باشد. اگر شما بازی هایبا گوشی هوشمند و کامپیوتررا در زمان فراغت دوست دارید. این مقاله را تا پایان مطالعه کنید تا بهترین سرعت اینترنت گیمرها را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما یک گیمر کاملا حرفه ای می باشید ، اینترنت پر سرعت از مهم ترین  نیاز های شماست. 

بررسی سرعت دانلود یک بازی آنلاین

آیا می دانستید سرعت دانلود  به سرعت انتقال پیدا کردن اطلاعات سرور  به کنسول می باشد. به عنوان مثال با گوشی هوشمند اینستاگرام را چک می کنید، سرعت دانلود زمانی است که اطلاعات صفحه شخصی اینستا گرام روی گوشی هوشمند ارسال خواهد شد. جالب است بدانید سرعت دانلود برای یک بازی 3 مگا بیت بر ثانیه می باشد. نکته مهم این سرعت دانلود بر تعداد افراد متصل به اینترنت بستگی خواهد داشت.

بررسی سرعت آپلود یک بازی آنلاین

جالب است بدانید سرعت آپلود یعنی اطلاعات از کامپیوتر ، گوشی هوشمند یا کنسول شما به سرور ارسال می شود. به عنوان مثال در اینستاگرام شما تمایل دارید ویدیو یا عکسی را پست کنید. زمانی که اطلاعات از گوشی هوشمند به سرور اینستاگرام ارسال می شود، سرعت آپلود می گویند. آیا می دانید بهترین سرعت اینترنت گیمرها از دیگر فعالیت های روزانه بیشتر می باشد. زمانی که شما در حال بازی کردن می باشید، در این مدت ارسال اطلاعات روس سرور بازی آنلاین دائم خواهد بود. بخاطر همین بهترین سرعت آپلود یکی از مهم ترین نیاز های گیمر ها می باشد.  در ادامه به بررسی بهترین سرعت اینترنت گیمرها و بررسی اختصاصی پینگ و کیفیت سرویس می پردازیم. همچنین بهترین اپراتور برای خرید بسته اینترنت برای بازی آنلاین را معرفی می کنیم.

میزان مصرف اینترنت بازی‌های آنلاین چقدر است؟ 

پاسخ دقیق این سؤال به نوع بازی‌ بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال: طبق گزارش‌ها، فورتنایت (Fortnite) و ماینکرافت (Minecraft) هر دو طی یک ساعت بازی کردن، حدود 70 مگابایت اینترنت مصرف می‌کنند. این آمار و ارقام کاملا عادی هستند. برخی از بازی‌های آنلاین بیشتر و برخی دیگر نیز مصرف اینترنت کمتری دارند. در کل می‌توان به ازای یک ساعت بازی آنلاین، مصرف بین 40 الی 150 مگابایت از حجم اینترنت را انتظار داشت.

برعکس بازی‌های آنلاین، استریم یک ساعته فیلم‌های HD در سرویس‌هایی مانند نت‌فلیکس، می‌تواند تا 3 گیگابایت از حجم اینترنت کاربران را مصرف کند. حال اگر وضوح 4K را نیز در نظر بگیریم، داده‌های مصرفی بیشتر نیز خواهند شد. به‌ عبارتی دیگر، مصرف اینترنت بازی‌های آنلاین نسبت به دیگر سرویس‌های برخط مانند تماشا فیلم، اصلا زیاد نیست.

شما هنگام دانلود دیتای بازی، تمامی داده‌های مورد نیاز برای اجرای آنلاین آن را دانلود کرده‌اید، حال تنها کار باقی مانده آن است که با ارتباط آنلاین، داده مورد نظر برای برقراری ارتباط با سرورهای بازی و دیگر گیمرها در سراسر دنیا برقرار شود. این اتفاق به خودی خود حجم زیادی از اینترنت شما را کم نمی‌کند، همانطور که گفتیم شاید در هر ساعت بازی حدود 50 تا 150 مگابایت از حجم اینترنت کاسته شود.

اما هر بازی آنلاین تعداد زیادی نقشه، لباس، آیتم‌ها ویژه و مواردی از این دست دارد که در حین بازی برای شما باز می‌شوند و معمولا برای استفاده از آن‌ها باید دانلودشان کنید. به طور مثال حتما دیده‌اید که در یک بازی بتل رویال به جز نقشه اصلی، برای استفاده از نقشه‌های دیگر باید آن‌ها را دانلود کنید، یا در صورت دریافت یک لباس جدید باید آن را ابتدا دانلود و بعد انتخاب کنید.

آیا پهنای باند سرعت اینترنت را بهتر می کند؟

می توانید با روش های زیر سرعت اینترنت را بهبود بخشید.

  1. تمامی دستگاه ها متصل به روتر یا مودم جزء دستگاه مورد نظر را قظع کنید.
  2. بهتر است برای  بهبود بهترین سرعت اینترنت بازی آنلاین از اتصال کابل بهره بگیرید.
  3. اگر دستگاه مورد استفاده بی سیم کی باشد فاطله روتر یا مودم را با کنسول و کامپیوتر به حداقل برسانید.
  4. اگر بیشتر از 5 سال است که با مودم یا روتر استفاده می کنید مودم و روتر تان را تعویض یا آپدیت کنید.
بهترین پیشنهاد سرویس گیمینگ 

براساس اطلاعات به دست آمده میانگین مصرف ترافیک بهترین سرعت اینترنت بازی انلاین برای هر گیمر 40 تا 300 مگا بایت در هر ساعت می باشد. مصرف ترافیک بر اساس نوع بازی آنلاین متفاوت می باشد. به عنوان مثال ترافیک بازی Destiny در هر ساعت 300 مگا بایت همچنین بازی Call of Duty ترافیک در هر ساعت 40 مگا بایت می باشد. جالب است بدانید از مهم ترین نیاز گیمر های ایرانی استفاده کردن از اینترنت با کیفیت منحصر به فرد پایدار و پینگ تایم متناسب می باشد. بدین صورت تجربه خوبی از سرعت اینترنت بازی آنلاین دارند. و با مشکلات اختلال و تاخیر سرعت اینترنت مواجه نشوند. در این نوشته قصد داریم بهترین شرکت های ارائه اینترنت مطلوب برای بازی انلاین با بهترین سرعت اینترنت بازی آنلاین را مورد بررسی قرار می دهیم.

آیا اینترنت موبایل برای بازی کردن مناسب تر است یا اینترنت ثابت؟

اینترنت همراه یا موبایل به صورت میانگین سرعت مناسب تری از اینترنت ADSL خواهد داشت. یکی از مهم ترین مشکلات اینترنت همراه بر اساس اطلاعات به دست آمده عدم ثبات در بین ان ها می باشد. یعنی ممکن است در اوایل بازی ناگهان پینگ بیشتر شود. حالا در این حال اینترنت ADSLثبات بیشتر  نسبت به اینترنت موبایل دارد. ولی با مشکل بزرگی مانند پینگ بالا همراه می باشد. حال بسیاری از اپراتور های بزرگ ایران  امکان تغییر سرویس مشترکین از حالت معمولی به گیمینگ در نظر گرفت. برای اطلاعات بیشتر با پشتیبانی اپراتور خود تماس بگیرید. در مورد تغییر سرویس حالت معمولی به حالت گیمینگ سوال کنید و تغییرات در سرویس به وجود آمده اطلاعات بیشتری کسب کنید. اگر تمایل دارید برای به دست آوردن اینترنت ثابت و با کیفیت مطلوب هزینه بالایی باید بپردازید. می توانید هر سرویس جدید تر مانند VDSL و قیبر نوری ، Point-to-Point یا همچنین TD-LTE استفاده کنید.  جالب است بدانید سرویس های گفته شه در تمامی نقاط ایران وجود ندارند. و این سرویس ها با محدودیت های همراه هستند. ولی با این حال پیشنهاد می کنیم پیش از اقدام به خرید لوازم جانبی برای این اینترنت و دریافت کردن سرویس حتما اول با سرویس تماس بگیرید. و اول از کیفیت سرویس در محل سکونت اطلاعات کسب کنید. اگر در زمان اوج مصرف پینگ پایین بود و ثبلت خوبی داشت و دارای کیفیت اینترنت قابل توجه ای بود سرویس مورد نظر را خریداری کنید. بهترین سرعت اینترنت بازی آنلاین چه سرویس می باشد؟ شما از چه اینترنت و سرویسی استفاده می کنید. آیا از کیفیت اینترنت رضایت دارید ، میتوانید تجربیات شخصی خود را در این زمینه به کاربران دیگر برای انتخاب اینترنت مناسب برای بازی آنلاین در اختیار دیگران بگزارید. 

دیدگاهتان را بنویسید