نحوه کانفیگ VPN در ماینرها

با توجه به تحریم هایی‌ که برای ایران در نظر گرفته شده برای دسترسی به یک سری سایت ها و فضای اینترنتی‌ که محدود شده باید از VPN استفاده کنیم.
استفاده از VPN کمک میکند که ما با IP از یک موقعیت مکانی ثابت خارج از ایران داشته باشیم. با این کار امنیت خود را در فضای اینترنت بالا میبریم. (IP یک سری عدد و رقم که برای هر دستگاه فعال در اینترنت هست گفته می شود.)

نحوه کانفیگ VPN در ماینرها

نحوه کانفیگ VPN در ماینرها روی روتر یکی از موارد ضروری و لازم برای شبکه ماینر است که ما در این مقاله قصد داریم به بررسی این ضرورت بپردازیم، همچنین نحوه کار روترهای میکروتیک در شبکه ماینر را ببینیم و مزایای استفاده از روتر را بررسی کنیم.

با یک تعریف ساده از VPN شروع می‌کنیم

VPN مخخف کلمه Virtual Private Network به معنای شبکه خصوصی مجازی است که تا به حال حتماً از آن استفاده کرده‌اید یا اسم آن را شنیده‌اید . VPN یک شبکه خصوصی است که در زیرساخت‌های شبکه عمومی (مانند اینترنت) به وجود می‌آید و از طریق آن یک یا چند دستگاه به یک یا چند دستگاه دیگر به صورت خصوصی متصل می‌شوند و در نتیجه شبکه خصوصی مجازی شما را تشکیل می‌دهند. در واقع با استفاده از VPN توسط یک شبکه خصوصی که به خودتان محدود شده است به اینترنت متصل می‌شوید و از ورود شما به فضای شلوغ و نا امن اینترنت جلوگیری می‌کند.

به طور کلی VPN در دوبخش مورد استفاده قرار می‌گیرد :

1- با اتصال به سرور هاست VPN ، شما با IP های ساختگی غیرواقعی از جایی به غیر از کشور خود به اینترنت متصل می‌شوید تا به محتواهایی که در کشور شما فیلتر شده‌اند دسترسی داشته باشید. (به عنوان مثال به خاطر تحریم‌های موجود در ایران دسترسی به سایت گوگل آنالیتیکس بدون استفاده از VPN غیرممکن است)

2- مهم‌ترین کاربرد VPN ، رمزگذاری تمام داده‌های ترافیک شما در فضای اینترنت است. در واقع اتصال رمزگذاری شده این اطمینان را به شما می‌دهد که انتقال داده به صورت ایمن انجام می‌گیرد. VPN بالاترین سطح امنیت را از طریق IP Security (همان IPsec) یا Secure Sockets Layer (همان SSL) و تکنولوژی‌های تأیید هویت برای شما فراهم می‌کند. در این روش تقریباً هیچ شخصی اعم از سازمان یا شخص هکر نمی‌توانند ردپای شما را در راستای کسب و کارتان در اینترنت دنبال کنند و به اصطلاح مانع از استراق سمع افراد غیر مجاز در ترافیک شبکه شما می‌شود که این امر امنیت شبکه خصوصی شما را فوق‌العاده بالا می‌برد.


بیایید با نحوه‌ی کار روتر در شبکه ماینر آشنا شویم

به تصویر زیر توجه کنید ، دستگاه‌های ماینر شما توسط سوئیچ به هم متصل می‌شوند و شبکه ماینر را ایجاد می‌کنند. این سوئیچ به روتر متصل میشود و روتر از طریق مودم ADSL به شبکه اینترنت متصل می‌شود .به این ترتیب اینترنت برای شبکه ماینر شما فراهم می‌شود و ماینرها برای شما ارزهای رمزنگاری شده را استخراج می‌کنند.

بدون اتصال یه اینترنت ماینرها عملاً بی‌استفاده می‌شوند. از طرفی اتصال مستقیم از طریق سوئیچ به مودم ADSL برای شبکه ماینر خطرناک و بسیار نا امن است و آدرس IP شما قابل شناسایی می‌باشد و هزینه‌های جبران نشدنی زیادی برای شما به دنبال دارد.

برای جلوگیری از این امر و ایجاد یک بستر امن و مطمئن برای ماینرها کافیست یک روتر برای شبکه خود تهیه کنید و باقی کار را به روتر بسپارید. استفاده از روتر در شبکه ماینر مزایای زیادی به دنبال دارد که در ادامه ما به بررسی مزیت‌های آن می‌پردازیم.

توجه داشته باشید روتر مناسب برای کسب و کار خودتان را با توجه به وسعت شبکه ماینر خود باید انتخاب کنید تا بتواند پاسخگوی تمام نیازهای شبکه شما باشد.


در اینجا چند مزیت مهم استفاده از روتر در شبکه ماینر را بررسی می‌کنیم

  • اولین و مهم‌ترین مزیت استفاده از روتر در شبکه ماینر استفاده از VPN است که شما می‌توانید تنظیمات VPN را به صورت مستقیم یک بار بر روی روتر انجام دهید و دیگر نیاز نیست برای هر دستگاه بطور جداگانه اکانت VPN تهیه و آنرا نصب و راه‌اندازی کنید که از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه است. در واقع اتصال رمزگذاری شده توسط VPN این اطمینان را به شما می‌دهد که انتقال داده به صورت ایمن و غیرقابل ردیابی انجام می‌گیرد.
  • مزیت مهم دیگر استفاده از روتر در شبکه ماینر FailOver بودن اینترنت است ،
  • یعنی شما می‌توانید با اتصال دو مودم به روتر بصورت پایدار به اینترنت متصل باشید. به بیان ساده شما می‌توانید به جای یک مودم برای دریافت اینترنت ، دو مودم به روتر وصل کنید. تا در صورت اختلال در اتصال به اینترنت توسط یک مودم ، مودم دیگر شروع به کار کرده و اینترنت را برای شبکه شما فراهم کند . در این حالت شبکه ماینر شما برای همیشه و بدون قطعی اینترنت ، بدون افت کیفیت و سرعت، به pool متصل است و برای شما درآمدزایی می‌کند.


روتر میکروتیک، سیستم  FireWall (دیوار آتش) در شبکه راه‌اندازی می‌کند. که سبب افزایش امنیت در شبکه ماینر می‌شود و اجازه ورود کاربر مزاحم را به شبکه شما نمی‌دهد و به محض اطلاع از ورود هکر آن را از شبکه خارج می‌کند . در واقع سیستم FireWall شبکه شما را در مقابل نفوذ مهاجمین، دسترسی‌های غیرمجاز، ترافیک‌های مخرب و حملات هکرها محافظت کند.

روتر با پروتکل پویای DHCP Server در شبکه بصورت اتوماتیک به دستگاه‎‌های ماینر شما ، IP می‌دهد. به بیان ساده‌تر DHCP Server یک پروتکل مدیریت شبکه است که به تمام دستگاه‌های موجود در شبکه یک IP اختصاص می‌دهد . که به‌ وسیله آن IP در شبکه با دیگر دستگاه‌ها ارتباط برقرار کند. DHCP روی روتر ، مدیریت این تنظیمات را به‌صورت اتوماتیک انجام می‌دهد و نیازی نیست که مدیران شبکه به‌صورت دستی آدرس‌ IP به تمام دستگاه‌ها بفرستند.

pm0062-4476ik

روتر میکروتیک دارای قابلیت مانیتورینگ ماینر می‌باشد که شما را قادر می‌سازد از هر جایی که هستید شبکه‌ی ماینر خود را کنترل کنروتر میکروتیک دارای قابلیت مانیتورینگ ماینر می‌باشد که شما را قادر می‌سازد از هر جایی که هستید شبکه‌ی ماینر خود را کنترل کنید. در واقع با قدرت مانیتورینگ که روتر برای شما فراهم می‌کند ، می‌توانید در هر زمان و از هر فاصله‌ای به شبکه ماینر خود دسترسی داشته باشید و آن را کنترل و مدیریت کنید.

دیگر مزیت‌های استفاده از روتر در شبکه :

  • پراکسی سرور (Proxy Server)
  • ترجمه نشانی شبکه ،NAT (مخفف Network Address Translate)
  • تعادل رسانی بارگزاری (Load Balancing)
  • راهگزینی برچسب چند قرارداری (MPLS)
  • کیفیت سرویس (Quality of Service)
  • میزبانی اتصالات Open Vpn – SSTP – L2TP – PPTP – PPPOE – ISDN …

دیدگاهتان را بنویسید